euronews

ساخت وبلاگ

صلاح عبدالسلام مظنون اصلی حملات تروریستی ۱۳ نوامبر پاریس و یکی از همدستانش صبح روز شنبه از بیمارستانی که آنها را تحت درمان قرار داده بود به یک زندان فوق امنیتی منتقل شدند تا مورد بازجویی قرار گیرند.

صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله و همدستش طی عملیات روز جمعه در محله مولنبک بروکسل زخمی و توسط پلیس دستگیر شدند. صلاح تنها مظنون زنده حملات تروریستی ماه نوامبر پاریس است که می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره شبکه طراحی عملیات های تروریستی در اروپا و نقشی که در حملات پاریس ایفا کرده داشته باشد.

به گزارش رویترز، وکیل صلاح عبدالسلام گفته است که او حاضر به همکاری است اما تقاضای استرداد به فرانسه را رد کرده است.

جستجو برای یافتن صلاح عبدالسلام که مسئولیت پشتیبانی عملیات ۱۳ نوامبر را بعهده داشته ۴ ماه به طول انجامید و سرانجام او در محله مولنبک بروکسل که سالها همراه با خانواده اش در آنجا زندگی کرده بود، دستگیر شد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 147 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:00

منطقه مولنبک بروکسل بار دیگر در قلب اخبار ضد تروریستی قرار گرفت. صلاح عبدالسلام تنها مظنون زنده حملات ۱۳ نوامبر پاریس روز جمعه در خیابان شماره ۸۰ منطقه مولنبک دستگیر شد.

برت که پنج سال است در این منطقه زندگی می کند می گوید: «وقتی چیزی این اندازه نزدیک به شما اتفاق می افتد همیشه شوک آور است. ما می دانیم که در همسایگی ما در این منطقه کسانی هستند که با این افراد همدردی می کنند اما هرگز انتظار ندارید که حادثه اینقدر نزدیک به شما باشد. البته عملیات دیگری در ماه نوامبر در اینجا در خیابان پشت سر من انجام شد که همان زمان هم برای من تعجب آور بود.»

ماریا که سالهاست در منطقه مولنبک زندگی و در یک مدرسه کار می کند می گوید: «مولنبک فقط منطقه ای رادیکالیزه نیست که در این چند ماه بکرات می شنویم، البته متاسفانه این جنبه هم شاید مطرح باشد اما نباید فقط جنبه منفی مولنبک را دید. مولنبک منطقه ای چند فرهنگی است با خیلی چیزهای مختلف، باید از اینجا دیدار کرد و با مردم صحبت کرد، مولنبک، گتو نیست.»

گرگوار لوری خبرنگار یورونیوز از مولنبک گزارش می کند: «اقدامات امنیتی در محل دستگیری صلاح عبدالسلام کاهش یافته است. مهر و موم پلیس در اینجا دیده نمی شود با این حال یک خوردوی نیروهای پلیس گاه گاهی در منطقه می چرخد. در واقع زندگی روزمره در اینجا در خیابان شماره ۸۰ از سر گرفته شده است. ساکنان مولنبک از روبروی آپارتمانی که عملیات در آن صورت گرفت بدون توجه، عبور می کنند. گویا تلاش می کنند این حادثه را فراموش کنند و زندگی روزمره را از سر بگیرند.»

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 155 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:00

صلاح عبدالسلام، تنها مظنون زنده حملات تروریستی سیزدهم نوامبر پاریس، به مشارکت در فعالیت های گروههای تروریستی و اقدام به قتل های تروریستی متهم شد.

او و یکی از همدستانش صبح روز شنبه از بیمارستانی که آنها را تحت درمان قرار داده بود به یک زندان فوق امنیتی منتقل شدند.

صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله و همدستش طی عملیات روز جمعه در محله مولنبک بروکسل زخمی و توسط پلیس دستگیر شدند. صلاح تنها مظنون زنده حملات تروریستی ماه نوامبر پاریس است که می تواند اطلاعات ارزشمندی درباره شبکه طراحی عملیات های تروریستی در اروپا و نقشی که در حملات پاریس ایفا کرده داشته باشد.

به گزارش رویترز، وکیل صلاح عبدالسلام گفته است که او حاضر به همکاری است اما تقاضای استرداد به فرانسه را رد کرده است.

جستجو برای یافتن صلاح عبدالسلام که مسئولیت پشتیبانی عملیات ۱۳ نوامبر را بعهده داشته ۴ ماه به طول انجامید و سرانجام او در محله مولنبک بروکسل که سالها همراه با خانواده اش در آنجا زندگی کرده بود، دستگیر شد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 143 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 23:00

وقوع انفجار در استانبول در روز شنبه حداقل چهار کشته و بیست زخمی بر جای گذاشت.

به گزارش یک رسانه ترکیه، سه تن از زخمی ها اسرائیلی هستند و حالشان وخیم است.

این انفجار که نتیجه حمله ای انتحاری بوده است در نزدیکی میدان استقلال استانبول روی داده است.

حمله امروز در استانبول حدود یکماه پس از حمله انتحاری به یک دستگاه اتوبوس حامل نظامیان ترکیه در آنکارا، پایتخت، صورت می گیرد که ۲۸ کشته برجای گذاشت.

یک هفته پیش نیز حمله مرگبار انتحاری دیگری آنکارا را لرزاند، خودرویی مملو از مواد منفجره که در کنار یک دستگاه اتوبوس حامل شهروندان غیرنظامی ترکیه منفجر شد و جان ۳۷ نفر را ستاند.

یک گروه کرد به نام ‘بازهای آزادی کردستان’ مسئولیت این دو حمله را بر عهده گرفته است.

ایران این حملات تروریستی را محکوم کرده است. محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران در حال حاضر در دیداری رسمی با همتای خود و مقامات ترکیه در استانبول به سر می برد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 149 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 16:53

دونالد ترامپ، نامزد جمهوریخواهان برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روز جمعه در ادامه رقابت های درون حزبی در شهر سالت «لیک سیتی» ایالت یوتا سخنرانی کرد که با درگیری گروهی از حامیان و منتقدان وی همراه بود.

در این روز صدها نفر از منتقدان آقای ترامپ علیه او شعار «مرد مسلم نفرت! از ایالت ما بیرون شو» را سردادند.

با بسته شدن ورودی ساختمان استیت سیتی لیک منتقدانی که قصد ورود به این ساختمان را داشتند با حامیان آقای ترامپ که از راهیابی به سخنرانی نامزد محبوبشان باز مانده بودند، درگیر شدند.

پلیس سالت لیک سیتی اعلام کرد بدلیل مداخله نیروهای ضدشورش درگیری حامیان و مخالفان دونالد ترامپ حوادث جدی در پی نداشت و کسی بازداشت نشد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 134 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 15:42

یک هواپیمای مسافربری بوئینگ متعلق به شرکت «فلای دوبی» ‌در شهر روستوف-نا-دونوی روسیه به زمین برخورد کرد. به گزارش رسانه های روسیه هنگامی که خلبان این هواپیما تلاش کرد آن برای دومین بار بر باند فرودگاه به زمین بنشاند، این هواپیما دچار سانحه شد.

شمار سرنشینان این هواپیما بیش از پنجاه نفر اعلام شده است.

این هواپیمای بوئینگ ۷۳۸ از دوبی به مقصد شهر روستوف-نا-دونوی برخاسته بود.

بنا به گزارشهای اولیه کاهش دید خلبان به دلیل شرایط بد جوی ممکن است عامل این حادثه بوده باشد.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 161 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 9:34

صلاح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس، عصر جمعه در جریان عملیات گسترده نیروهای امنیتی بلژیک و فرانسه در محله مولنبک بروکسل در حالیکه گلوله به زانویش اصابت کرده بود دستگیر شد. شبکه تلویزیونی آر تی بی اف (RTBF) بلژیک در گزارش ویژه خود از انتقال وی به بیمارستان خبر داده است.

صلاح عبدالسلام در پی حملات مرگبار سیزدهم نوامبر سال گذشته پاریس متواری شده بود. از آن زمان تا کنون، نیروهای امنیتی در تلاش برای یافتن سر نخی از او در بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی بودند.

بنا به گزارش منابع نزدیک به پلیس بلژیک محل اختفای صلاح عبدالسلام از دو روز گذشته از سوی نیروهای امنیتی تحت نظارت قرار داشته است.

در جریان این یورش، بین نیروهای امنیتی و افراد مظنون در حدود ۳۰ دقیقه تبادل آتش صورت گرفت. به گفته برخی ساکنان محله و روزنامه نگارانی که در محل حضور داشتند در جریان این عملیات چندین صدای مهیب انفجار نیز به گوش رسیده است. در جریان این عملیات در مجموع ۵ نفر دستگیر شدند. تیری ورتس، سخنگوی دادستان فدرال بلژیک در کنفرانسی مطبوعاتی اعلام کرد سه تن از افراد دستگیر شده اعضای خانواده ای هستند که صلاح عبدالسلام در منزل آنها سکونت داشته است.

عملیات روز جمعه پلیس در محله مولنبک از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت اروپای مرکزی آغاز شد و با فرا رسیدن شب، نیروهای امنیتی همچنان برخی نقاط این محله را تحت کنترل خود دارند. در همین حال نیروهای پلیس علمی نیز با حضور در آپارتمانی که صالح عبدالسلام در آن مخفی شده بود در تلاشند تا بتوانند اطلاعات تازه ای در خصوص دیگر افرادی که به این منزل رفت و آمد کرده اند بدست آورند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 134 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 8:32

صلاح عبدالسلام ۲۶ ساله، شهروند فرانسه و ساکن بروکسل است. او مظنون اصلی طراحی حملات تروریستی پاریس به شمار می آید و از زمان وقوع آن تحت تعقیب بوده است.

دوربین های مدار بسته، ورود و خروج او را از پاریس قبل و بعد از حملات مرگبار ماه نوامبر ثبت کرده بودند و از او به عنوان «آخرین» مظنون فراری این حملات یاد می شد.

روز سه شنبه پلیس فرانسه و بلژیک در عملیات مشترک ضدتروریستی در «فوره» واقع در حومه جنوبی بروکسل موفق شده بودند رد تازه ای از صلاح عبدالسلام به دست آوردند. او در جریان این عملیات موفق به فرار شده بود.

در جریان حملات مسلحانه ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس، که شامل شش حمله همزمان بود، ۱۳۷ نفر کشته شدند. یک روز پس از وقوع این حملات گروه داعش مسئولیت آن را برعهده گرفت.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 133 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 6:34

صلاح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس، عصر جمعه در جریان عملیات گسترده پلیس بلژیک و فرانسه در محله مولنبک بروکسل دستگیر شد.

در جریان یورش نیروهای امنیتی به مخفیگاه صلاح عبدالسلام در مجموع ۵ نفر دستگیر شدند. قبل از دستگیری و در جریان تبادل آتش با پلیس٬ دو تن از آنها از جمله صلاح عبدالسلام از ناحیه پا زخمی شدند. در نقشه زیر محل دقیق خانه ای مظنونان در آن پنهان شده بودند، مشخص شده است.

عملیات روز جمعه پلیس در محله مولنبک از ساعت ۱۶:۳۰ به وقت اروپای مرکزی آغاز شد و با یورش به چند خانه در این محله آنها را مورد تفتیش و بازجویی قرار داد. گزارشها حاکی از آن است که تا لحظه تنظیم این خبر پلیس همچنان در این محله حضور دارد.

ساعتی پیش از عملیات پلیس برای دستگیری عبدالسلام، اثر انگشت و دی ان ای او در آپارتمانی که سه شنبه گذشته هدف یورش پلیس قرار گرفته بود به دست آمد. پلیس بلژیک در جریان عملیات پیشین به محل اختفای چند فرد مسلح در محله فوره در جنوب بروکسل حمله کرده بود. یکی از افراد مظنون به همدستی با تروریستها در آن حمله کشته شد و چند مأمور پلیس زخم سطحی برداشتند. هویت فرد کشته شده نیز محمد بلقائد، الجزایری تبار اعلام شده است. این فرد با هویت جعلی و قبل از حملات پاریس٬ از طریق بانکی در بلژیک، مبالغی پول به حساب بستگان یکی از عاملان این حملات واریز کرده بود.

Posted by euronews on Friday, March 18, 2016

پیشتر پلیس بلژیک طی هفته های گذشته نیز چند عملیات ضد تروریستی انجام داده بود.

صلاح عبدالسلام در پی حملات مرگبار سیزدهم نوامبر گذشته پاریس که ۱۳۰ کشته و ۳۵۰ زخمی بر جای گذاشت، متواری شده بود. از آن زمان تا کنون، نیروهای امنیتی در تلاش برای یافتن سر نخی از او در بلژیک و دیگر کشورهای اروپایی بودند.

دستگیری صلاح عبدالسلام برای نیروهای امنیتی بلژیک و فرانسه دستاورد بزرگی محسوب می شود. مأموران تیم تحقیق بلژیکی و فرانسوی می گویند صلاح عبدالسلام همان کسی است که سه نفر از عاملان حمله به استادیوم پاریس، «استاد دو فرانس» را با خودرو به محل مورد نظر رسانده است.

فرانسوا اولاند، رییس جمهوری فرانسه و شارل میشل، نخست وزیر بلژیک شامگاه جمعه در یک نشست خبری از اقدام هماهنگ و مشترک نیروهای امنیتی دو کشور قدردانی کردند. رئیس جمهوری فرانسه از نخست وزیر بلژیک خواست تا هر چه سریعتر صلاح عبدالسلام برای محاکمه به فرانسه مسترد شود. او اظهار امیدواری کرد که مقامهای قضایی بلژیک با این درخواست موافقت کنند.

رییس جمهوری فرانسه همچنین یادآور شد که دستگیریهای عصر جمعه پایان مبارزه با تروریسم در اروپا نخواهد بود و با بدست امدن اطلاعات و سرنخهای تازه، دستگیری مظنونان به همکاری با گروههای افراطی و تروریستی همچنان ادامه خواهد داشت.

نخست وزیر بلژیک در این نشست خبری با تاکید بر لزوم احتیاط و هوشیاری مقامهای امنیتی، بر لزوم حفظ و طبقه بندی اطلاعات بدست آمده اشاره کرد و به دلایل از ارائه جزئیات بیشتر در مورد هویت دو فرد دیگری که در جریان عملیات پلیس در مولنبک دستگیر شدند خودداری کرد.

از سوی دیگر باراک اوباما در پیامی موفقیت عصر جمعه نیروهای امنیتی بلژیک و فرانسه را در دستگیری مظنون کلیدی حملات تروریستی پاریس تبریک گفت.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 142 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 6:34

فقط چند ساعت پس از بازداشت صلاح عبدالسلام در بروکسل، رئیس جمهوری فرانسه گفت که انتظار دارد بزودی او به دولت فرانسه تحویل داده شود.

جمعه شب دادستان کل بلژیک در یک نشست خبری اطلاعات بیشتری را درباره بازداشت صلاح عبدالسلام، یکی از اصلی ترین افراد مظنون به مشارکت در حملات پاریس، و چند مظنون دیگر در اختیار خبرنگاران گذاشت.

به گفته اریک ون در سیت، پنج نفر در جریان عملیات چهار ساعته ضدتروریستی پلیس بازداشت شدند. او گفت: «منیر احمد الحاج، معروف به امین شکری بازداشت شده و هم به بیمارستان منتقل شده است. سه نفر دیگر هم بازداشت شده اند. هر سه نفر عضو یک خانواده هستند که به صلاح عبدالسلام پناه داده بودند.»

رسانه های فرانسه از صلاح عبدالسلام به عنوان تنها مهاجم زنده مانده از حملات پاریس نام می برند.

شارل میشل، نخست وزیر بلژیک بازداشت صلاح عبدالسلام و دو مظنون دیگر را «نتیجه بسیار مهم» در جنگ برای دموکراسی خواند.

فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه که در بروکسل است گفت: «برای صلاح عبدالسلام حکم تعقیب اروپایی صادر شده بود. من شک ندارم که مسئولان قضایی فرانسه خیلی زود درخواست استرداد را صادر می کنند.»

پیدا شدن اثر انگشت صلاح عبدالسلام در آپارتمانی در بروکسل سرنخ عملیات ضدتروریستی جمعه بود. او در جریان این عملیات از ناحیه پا مجروح شد.

بلافاصله پس از حملات پاریس اعلام شد که به احتمال زیاد طراحی حملات در بلژیک صورت گرفته بود.

در جریان حملات سیزدهم نوامبر پاریس که با تیراندازی در یک سالن کنسرت و انفجار بمب همراه بود، ۱۳۰ نفر کشته و دهها نفر مجروح شدند. گروه اسلامگرای «داعش» که خود را دولت اسلامی می خواند و به دنبال حاکم کردن خلافت اسلامی در بخشهایی از سوریه و عراق است، مسئولیت اجرای این حملات را به عهده گرفت.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 147 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 6:34

در دومین سالگرد الحاق کریمه به روسیه٬ ولادیمیر پوتین٬ رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در حرکتی نمادین از پروژه ساخت پلی بر روی تنگه کرچ در این شبه جزیره بازدید کرد. این پل با هزینه ای معادل سه میلیارد یورو کریمه را به جنوب روسیه متصل می کند و‍ به منزله کمک مسکو برای بهبود اوضاع اقتصادی منطقه تلقی می شود.

بسیاری از ساکنان سباستوپول در مراسم پیوستن کریمه به روسیه شرکت کردند. یکی از آنها گفت: « گرچه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما اوضاع خوب است. قبل از هر چیز ساکنان کریمه روحیه خوبی دارند به این دلیل که به سرزمین مادریشان پیوسته اند.»

دیگری افزود: «مشکلات زیادی هست. بعنوان نمونه٬ کاغذبازی بیش از اندازه زیاد شده و فشارهای زیادی روی کسب و کارهاست. از سوی دیگر مقامهای اجرایی هم کم تجربه هستند.»

همزمان اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ادامه تمامی تحریم هایی که در ژوییه سال ۲۰۱۴ علیه مسکو وضع کرده بود خبر داد. این تحریمها مستقیما اقتصاد یالتا را تحت تاثیر قرار داده است.

آندری روستنکو٬ شهردارد یالتا در این زمینه گفت: «اگر تحریمها وجود نداشت٬ گردشگران اروپایی بیشتر می آمدند. اقتصاد یالتا تا حد زیادی به کشتیهای تفریحی وابسته است. قبلا طی فصل نزدیک به ۲۰۰ کشتی پر از گردشگر به اینجا می آمدند.»

شبه جزیره در جریان ناآرامیهای انقلاب اوکراین در مارس ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و درپی یک همه پرسی ضمیمه خاک فدراسیون روسیه شد. در پی آن ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن٬ استرالیا و کانادا با محکوم کردن روسیه به دلیل مداخله در امور داخلی اوکراین٬ تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 182 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:29

لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا سیاستمداری است که از سال ۲۰۰۳ میلادی به این سو در وضعیت سیاسی و اقتصادی جامعه برزیل نقش به سزایی ایفا کرده است. وی چهره ای است که حزب کارگر را به راس هرم سیاسی این کشور رساند.

این رئیس جمهوری پیشین اکنون در مرکز بحرانی قرار دارد که جامعه این کشور را دوپاره کرده است.

شش سال پس از خروج از قدرت، هفته گذشته دادستانی برزیل اتهاماتی را درخصوص پول شویی و فساد علیه وی مطرح کرد. او تمامی این اتهامات را رد کرده است.

اعلام این اتهامات در پی تحقیق و تفحص جامع درباره شرکت نفتی پتروبراس و نیز هزینه های کمپین انتخاباتی حزب کارگر بوده است.

ناظران سیاسی از این چهره جناح چپ برزیل به عنوان مهمترین مربی دیلما روسف، رئیس جمهوری کنونی این کشور یاد می کنند.

اگرچه نام لولا دا سیلوا در دو تحقیق قضائی آمده و مدت کوتاهی نیز در بازداشت به سر برد با این همه تنها چند روز پس از آزادی اش، خانم روسف او را به دولت بازگرداند.

این امر سبب مصونیت وی از زندانی شدن به دستور قاضی فدرال می شود که تحقیق و تفحص از پرونده رسوایی پتروبراس را برعهده دارد. بر اساس قوانین برزیل، اعضای هیات دولت تنها از سوی دیوان عالی دادگستری می توانند مورد تفحص قرار گیرند.

یک روز پیش از آنکه لولا دا سیلوا در دادگاه فدرال برای سوگند حاضر شود، یکی از گفتگوهای تلفنی وی با رئیس جمهوری افشا شد که در آن درخصوص همین موضوع و دلیل انتصابش در هیات دولت حرف زده شده است.

افشای این گفت و گوی تلفنی به دامنه نارضایتی ها افزود و بهانه ای تازه به مخالفان دولت داد تا خواستار کناره گیری دیلما روسف از قدرت باشند. از پیامدهای دیگر این افشاگری، طرح نمایندگان پارلمان برای استیضاح رئیس جمهوری بوده است.

از ماه دسامبر سال گذشته میلادی تاکنون، مخالفان با مطرح کردن اتهاماتی، درتلاش برای استیضاح رئیس جمهوری بوده اند. مخالفان دولت می گویند که خانم روسف از قوانین بودجه تخطی کرده و از منابع دولتی برای کمپین انتخاباتی ۲۰۱۴ استفاده کرده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 142 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 3:29

در دومین سالگرد الحاق کریمه به روسیه٬ ولادیمیر پوتین٬ رئیس جمهوری روسیه روز جمعه در حرکتی نمادین از پروژه ساخت پلی بر روی تنگه کرچ در این شبه جزیره بازدید کرد. این پل با هزینه ای معادل سه میلیارد یورو کریمه را به جنوب روسیه متصل می کند و‍ به منزله کمک مسکو برای بهبود اوضاع اقتصادی منطقه تلقی می شود.

بسیاری از ساکنان سباستوپول در مراسم پیوستن کریمه به روسیه شرکت کردند. یکی از آنها گفت: « گرچه هنوز مشکلاتی وجود دارد اما اوضاع خوب است. قبل از هر چیز ساکنان کریمه روحیه خوبی دارند به این دلیل که به سرزمین مادریشان پیوسته اند.»

دیگری افزود: «مشکلات زیادی هست. بعنوان نمونه٬ کاغذبازی بیش از اندازه زیاد شده و فشارهای زیادی روی کسب و کارهاست. از سوی دیگر مقامهای اجرایی هم کم تجربه هستند.»

همزمان اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از ادامه تمامی تحریم هایی که در ژوییه سال ۲۰۱۴ علیه مسکو وضع کرده بود خبر داد. این تحریمها مستقیما اقتصاد یالتا را تحت تاثیر قرار داده است.

آندری روستنکو٬ شهردارد یالتا در این زمینه گفت: «اگر تحریمها وجود نداشت٬ گردشگران اروپایی بیشتر می آمدند. اقتصاد یالتا تا حد زیادی به کشتیهای تفریحی وابسته است. قبلا طی فصل نزدیک به ۲۰۰ کشتی پر از گردشگر به اینجا می آمدند.»

شبه جزیره در جریان ناآرامیهای انقلاب اوکراین در مارس ۲۰۱۴ از اوکراین جدا و درپی یک همه پرسی ضمیمه خاک فدراسیون روسیه شد. در پی آن ایالات متحده آمریکا، اروپا، ژاپن٬ استرالیا و کانادا با محکوم کردن روسیه به دلیل مداخله در امور داخلی اوکراین٬ تحریم هایی را علیه مسکو اعمال کردند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 148 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:53

صلاح عبدالسلام، مظنون فراری حملات پاریس، عصر جمعه در جریان عملیات گسترده پلیس بلژیک در محله مولنبک بروکسل دستگیر شد. او پیش از دستگیری به همراه یک فرد مسلح دیگر در جریان تیراندازی پلیس و مقاومت مسلحانه از ناحیه پا مجروح شد.

این فرد از زمان حملات خونبار پاریس در ۱۳ نوامبر سال گذشته که ۱۳۰ کشته بر جای گذاشت، متواری شده بود.

پلیس بلژیک در جریان تجسس های خود روز سه شنبه به محل اختفای چند فرد مسلح در محله فوره در جنوب بروکسل حمله کردند. یکی از افراد مظنون به همدستی با تروریست ها در آن حمله کشته شد و چند مأمور پلیس زخم سطحی برداشتند. دو نفر که احتمالا یکی از آنها صلاح عبدالسلام بود از آن مهلکه جان سالم به در برده بودند.

روز جمعه ساعتی پیش از آغاز حمله پلیس برای دستگیری

Il vient après les rapports plus tôt vendredi que les empreintes digitales et l’ADN du suspect avait été trouvé dans l’appartement de la forêt qui avait été perquisitionné mardi. Public Broadcaster RTBF a rapporté que Abdeslam peut avoir été l’un des suspects qui ont échappé à l’opération de police plus tôt dans la semaine. RTBF a également signalé que le tireur tué durant le raid, Mohamed Belkaïd, a été impliqué dans les attentats à Paris.

Les enquêteurs pensent Abdeslam peut avoir été le conducteur d’une voiture qui a déposé trois kamikazes près du Stade de France, l’un des sites d’attaque.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 135 تاريخ : شنبه 29 اسفند 1394 ساعت: 0:53

پارلمان دانمارک روز سه شنبه تدابیر سختگیرانه ای را برای پناهجویانی که وارد این کشور می شوند به تصویب رساند. مصادره پول و اشیای قیمتی پناهجویان برای تامین مخارج روند پناهندگی آنها و به تاخیر انداختن پیوستن خانواده پناهجویان به آنها تا سه سال از جمله مواردی است که در این لایحه بحث برانگیز گنجانده شده است.

بر اساس این لایحه، پناهجویان فقط می توانند تا ۱۳۴۰ یورو پول نقد همراه خود داشته باشند و اشیايی که ارزش آنها بیشتر از این باشد توسط پلیس مصادره می شود.

پارلمان دانمارک در حالی این قانون را به تصویب رساند که موارد گنجانده شده در آن با انتقادهای زیادی روبرو شده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 132 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:45

فعالان حقوق زن در سالگرد قتل فرخنده، به تامین نشدن عدالت در جریان دادرسی به مورد قتل وی اعتراض کردند. آنها می گویند: حکم نهایی دادگاه عالی متناسب با جرم متهمان نیست و دادخواهی را تا تامین عدالت برای فرخنده ادامه می دهند.

فعالان مدنی روز پنج‌شنبه در قتلگاه فرخنده در منطقه مسجد شاه دوشمشیره و پارک شهر‌نو کابل گرد هم آمدند. آنها از منار یادبود فرخنده رونمایی کردند و با صدور قطعنامه ای، خواستار رسیدگی جدی به پرونده قتل فرخنده و افزایش دسترسی زنان به عدالت از طریق ارگان‌های عدلی و قضایی شدند. فرخنده ملک‌زاده، دختر جوانی بود که سال گذشته به اتهام قرآن سوزی توسط مردان خشمگین زجرکش شد. در پرونده قتل فرخنده ۴۹ نفر متهم بودند که چهار تن از آنان در دادگاه ابتدایی به اعدام محکوم شدند اما در دادگاه تجدید نظر/ استیناف محکوم به حبس شدند و سی و هفت تنشان رها شدند. دادگاه عالی افغانستان چند روز پیش، حکم نهایی را در پرونده قتل فرخنده صادر کرد که اعتراض فعالان حقوق زن را برانگیخت. رئیس جمهور اشرف غنی، اخیرا، از دادستانی کل افغانستان خواسته است که پرونده قتل فرخنده را دوباره بررسی کند.

رئیس جمهور افغانستان نمی تواند دستور تجدید نظر دهد

یلدا نسیمی، یکی از وکلای مدافع خانواده فرخنده به یورونیوز می گوید: «طبق قانون رئیس جمهور نمی تواند در امور قضایی دخالت کند و نهاد قضا مستقل است و ما هم نمی‌توانیم تقاضای تجدید نظر به حکم نهایی دادگاه عالی کنیم و حق تجدید نظر خواهی از دادگاه عالی را دادستانی دارد و ما از دادستانی تقاضا داریم، از دادگاه عالی بخواهد که در حکمش تجدیدنظر کند.»
به‌گفته وی، از زمان درخواست رئیس جمهور برای بررسی دوباره پرونده قتل فرخنده، نهاد قضا اقدام خاصی را در اینباره انجام نداده است.

روبینا همدرد، مسئول بخش دادخواهی شبکه زنان افغان می گوید: «برخی رسانه‌ها گفته‌اند که رئیس‌جمهوری دستور تجدید نظر در پرونده قتل فرخنده را داده است در حالیکه رئیس جمهور دستوری به استره محکمه/ دادگاه عالی برای بررسی مجدد پرونده فرخنده نداده است و چنین صلاحیتی را ندارد اما می تواند از سارنوالی/ دادستانی بخواهد که پرونده قتل فرخنده را مجددا بررسی کند و دادستانی این پرونده را به دادگاه عالی بفرستد.»


روبینا همدرد

به‌گفته وی، قضیه قتل فرخنده بدترین نوع جنایتی بود که افکار عمومی در افغانستان و جهان به این جنایت، واکنش نشان داد و همه منتظر عدالت در رسیدگی به پرونده قتل فرخنده بود اما نارسایی‌های قضایی، مانع برقراری عدالت شد. وقتی در چنین نوع خشونتی که باعث اعتراضهای عمومی شد عدالت برقرار نمی شود، پس در خشونتهایی که صدای اعتراض و دادخواهی آن بلند نیست، بی عدالتیهای بیشتر صورت خواهد گرفت.»

احساس امنیت نداریم

خانواده فرخنده که بخاطر نگرانی های امنیتی در تاجیکستان به سر می‌برند از حکم دادگاه ناراضی هستند. مادر فرخنده در روز جهانی زن، به این حکم اعتراض کرده و در ویدیویی گفته است که عدالت برای زنان افغانستان تا ابد با فرخنده دفن شد.

سیما سخا، رئیس کمیته جندر/ جنسیت و دادخواهی شبکه زنان افغان با اشاره به افزایش آمار خشونت علیه زنان در گفتگو با یورونیوز تاکید می‌کند: «هر روز صدها زن به همراه همسرانشان از افغانستان خارج می شوند به‌خاطر اینکه احساس امنیت در افغانستان ندارند. بعد از گذشت ۱۲ ماه هنوز هم، متهمان قتل فرخنده، متناسب با جرمشان مجازات نشده اند و چنین بی‌عدالتی، خشونت علیه زنان را افزایش می دهد و اگر پرونده قتل فرخنده بطور عادلانه رسیدگی نشود. هر زن افغان اگر راهی بیابد از افغانستان خارج خواهد شد.»


سیما سخا
فعالان حقوق زن، رسیدگی عادلانه به پرونده قتل فرخنده را به منزله رسیدگی به پرونده خشونت علیه زنان افغانستان می دانند.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 149 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:45

اتحادیه اروپا و ترکیه بر سر مساله پناهجویان به توافق رسیدند. از روز یکشنبه تمامی پناهجویانی که از راه ترکیه وارد یونان شوند٬ بازگردانده می شوند.

این توافق در ازای سرعت بخشیدن به روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا و کمک سه میلیارد یورویی به آنکارا حاصل شده است.

euronews...
ما را در سایت euronews دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 135 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 23:45

  • پارلمان دانمارک لایحه «مصادره پول و اشیاء قیمتی پناهجویان» را به تصویب رساند

    18/03 15:45
  • هشدار اردوغان به کشورهای اروپایی: «آنها بی پروا روی میدان مین می رقصند»

    18/03 14:30
  • کوبایی های میامی و سفر تاریخی اوباما به هاوانا

    18/03 12:17
  • آب آلودۀ شهر فلینت فرماندار میشگان را به کنگره کشاند

    18/03 12:04
  • نجات ماجراجویان در اقیانوس آرام

    18/03 10:12
  • ادعای ژاپن بر جزایر مورد مناقشه در کتابهای درسی خشم سئول را برانگیخت

    18/03 10:11
  • قاضی برزیلی حکم رئیس جمهور روسف را به چالش کشید

    18/03 08:27
  • مراسم پاشیدن پودر رنگی به نشانه آغاز بهار در هند

    18/03 04:45
  • حکم حبس برای شهروند آمریکایی بخاطر تلاش برای استخدام نیرو برای داعش

    18/03 04:28
  • مقام ناشناس آمریکایی: کره شمالی دو موشک بالیستیک آزمایش کرده است

    18/03 04:21
  • درگیری پلیس روسیه با کولیها بخاطر استفاده غیرقانونی از گاز شهری

    18/03 04:20
  • ارسال اولین نامه از آمریکا به کوبا پس از پنجاه سال

    18/03 00:46
  • بحران پناهجویان؛ رهبران اروپایی “موضع مشترک” خود را به ترکیه اعلام می کنند

    18/03 00:43
  • گسترش دامنه بحران سیاسی در برزیل به پارلمان پس از تشکیل کمیسیون عزل رئیس جمهوری

    17/03 23:47
  • واکسیناسیون پناهجویان در مقابل” هپاتیت آ” در مرز یونان و مقدونیه

    17/03 23:30
  • هشت سال زندان برای مامور سه جانبه در آلمان

    17/03 21:59
  • ولادیمیر پوتین از نظامیان شرکت کننده در عملیات سوریه تقدیر کرد

    17/03 21:32
  • کودک فلسطینی در آغوش رونالدو

    17/03 19:21
  • حکم یک قاضی برزیلی برای منع اعطای سمت دولتی به لولا

    17/03 19:10
  • «سنت پاتریک» در ایرلند و نقاط دیگر دنیا جشن گرفته شد

    17/03 18:36
  • euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 145 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 21:19

    نمایندگان کنگره آمریکا به دلیل کوتاهی جینا مک کارتی، مدیر سازمان حفاظت محیط زیست و ریک اسنایدر، فرماندار ایالت میشیگان در تامین آب آشامیدنی سالم و عاری از سرب برای ساکنان شهر «فلینت» خواستار استعفای آنها شدند.

    ریک اسنایدر، فرماندار ایالت میشیگان به کمیته ویژه کنگره گفت: «اجازه دهید صریح باشم: این شکستی برای دولت در تمام سطوح محلی، ایالتی، و نیز مقامات فدرال بوده است. همه ما در حق خانواده های فلینت کوتاهی کرده ایم. من از سیاست یا جانبداری نمی گویم و انگشت اتهام و سرزنش را نشانه نمی روم و توجیه نمی کنم. این کارها بارها و بارها شده و تکرار آنها کمکی به ساکنان فلینت نخواهد کرد.»

    بیش از دویست نفر از ساکنان شهر فلینت نیز با سفر به واشنگتن در کنفرانس خبری روز پنجشنبه حاضر شدند و با تاکید به اینکه دسترسی به آب آشامیدنی بدون سرب حق آنهاست، خواستار استعفای فرماندار میشگان شدند.

    یکی از ساکنان فلینت گفت: «می توان به فروشگاه رفت و رنگ بدون سرب خرید یا از پمپ بنزین، بنزین بدون سرب گرفت. اما در فلینت میشگان نمی توان شیر آب را باز کرد و آب عاری از سرب نوشید. ما آب بدون سرب می خواهیم.»

    مقامات ایالت میشگان حدود دو سال پیش و با هدف صرفه جویی در هزینه ها از آب حاوی ماده سرب رودخانه فلینت برای تامین آب شرب استفاده کردند. آب حاوی سرب بر سلامت و سیستم عصبی انسان تاثیر سوء دارد.

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 152 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:12

    قرعه کشی مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان اروپا روز جمعه برگزار شد. نتیجه قرعه کشی به شرح زیر است:

    وولفسبورگ – رئال مادرید
    بایرن مونیخ – بنفیکا
    بارسلون – آتلتیکو مادرید
    پاری سن ژرمن – منچسترسیتی

    euronews...
    ما را در سایت euronews دنبال می کنید

    برچسب : نویسنده : کاوه محمدزادگان euronews بازدید : 124 تاريخ : جمعه 28 اسفند 1394 ساعت: 20:12